HUSARUL DE PE ACOPERIS

DESCRIERE
HUSARUL DE PE ACOPERIS. Jean Gino
Născut la Manosque în 1895, Jean Giono îşi va petrece în sudul Franţei întreaga viaţă, dedicând acestui ţinut pagini care mărturisesc dragostea sa profundă pentru meleagurile natale. Departe însă de a fi un scriitor regional, Giono dă dovadă de un umanism cu miză universală. Inspirată de imaginaţia fertilă a autorului şi de idealurile Antichităţii mediteraneene, opera lui surprinde condiţia omului confruntat cu probleme morale şi metafizice, în mijlocul unei naturi neîndurătoare, în ciuda frumuseţii sale atemporale: în Husarul de pe acoperiş, holera care a bântuit în Provence în 1832 reprezintă punctul de plecare al naraţiunii, al cărei protagonist este Angelo Pardi, ofiţer italian implicat într-o misiune de onoare. Străbătând sate devastate de boală şi suferinţă, tânărul va descoperi dragostea şi moartea, eroismul şi laşitatea, devotamentul şi oportunismul, fraternitatea şi trădarea. Va depăşi ororile şi boala, maturizându-se prin înfruntarea pericolului şi prin descoperirea iubirii, într-un parcurs ce se va dovedi, astfel, iniţiatic. �Cel care se avântă spre o moarte frumoasă nu este erou; erou este cel care îşi făureşte o viaţă frumoasă.� (Jean Giono)
Născut la Manosque în 1895, Jean Giono îşi va petrece în sudul Franţei întreaga viaţă, dedicând acestui ţinut pagini care mărturisesc dragostea sa profundă pentru meleagurile natale. Departe însă de a fi un scriitor regional, Giono dă dovadă de un umanism cu miză universală. Inspirată de imaginaţia fertilă a autorului şi de idealurile Antichităţii mediteraneene, opera lui surprinde condiţia omului confruntat cu probleme morale şi metafizice, în mijlocul unei naturi neîndurătoare, în ciuda frumuseţii sale atemporale: în Husarul de pe acoperiş, holera care a bântuit în Provence în 1832 reprezintă punctul de plecare al naraţiunii, al cărei protagonist este Angelo Pardi, ofiţer italian implicat într-o misiune de onoare. Străbătând sate devastate de boală şi suferinţă, tânărul va descoperi dragostea şi moartea, eroismul şi laşitatea, devotamentul şi oportunismul, fraternitatea şi trădarea. Va depăşi ororile şi boala, maturizându-se prin înfruntarea pericolului şi prin descoperirea iubirii, într-un parcurs ce se va dovedi, astfel, iniţiatic. �Cel care se avântă spre o moarte frumoasă nu este erou; erou este cel care îşi făureşte o viaţă frumoasă.� (Jean Giono)
OPINIA CITITORILOR